Dělníci začínají v Mostní a Březnické s přestavbou trolejového vedení, provoz MHD to neovlivní

Profilovka
24. 03. 2023

Zlín - Součástí zahájené přestavby křižovatky ulic Březnická a Mostní ve Zlíně je také demontáž původního trolejového vedení a výstavba nové trolejové trati. Subdodavatelem zakázky je Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO). Přestavba trolejového vedení se týká přibližně 350 metrů dlouhého úseku a vyžádá si náklady ve výši 8,5 milionu korun.

I když místo křižovatky Březnická – Mostní a také přilehlé úseky zůstanou v čase stavebních prací bez trolejového vedení, provoz MHD to neovlivní. „Díky naší vybavenosti trolejbusy s nezávislým pohonem – dieselagregáty nebo bateriemi – bude možné absolvovat celé období stavebních prací bez narušení provozu MHD,“ ujistil ředitel DSZO Josef Kocháň.

„Na linkách č. 4 a 5. jezdí standardně bateriové trolejbusy, které tento nezávislý pohon potřebují rovněž v části úseku bez trolejového vedení do Kostelce a Štípy,“ přibližuje mluvčí DSZO Vojtěch Cekota s tím, že nasazení vozů s alternativním pohonem se týká rovněž spojů zajíždějících na obratiště Sportovní hala. Zde se jedná o linky č. 1 a 12. „Úsekem s demontovaným trolejovým vedením projede za jediný pracovní den zhruba sto dvacet trolejbusů,“ upozornil mluvčí. 

Troleje v úseku stavby jsou už několik dnů bez proudu. Dělníci postupně rozeberou 310 metrů původního vedení, výhybky a z terénu odstraní dvacet nosných sloupů. „V dalších etapách stavby začne vznikat zcela nové dvoustopé trolejového vedení dlouhé 345 metrů. Do práce se zapojí dvanáct pracovníků a předpokládá se, že zde odpracují asi 1 800 hodin,“ vypočítal vedoucí úseku údržby trolejového vedení a měníren DSZO René Jurča.

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image