Zlín – Město Zlín se řadí k městům, která využívají elektronickou službu Portál občana. V těchto dnech Zlín testuje provoz zcela nového portálu, který přispěje k užší a rychlejší komunikaci občanů s úřadem.
„Portál občana města Zlína je webová aplikace, která slouží pro poskytování elektronických služeb a umožňuje efektivní elektronickou komunikaci. Umožní občanům komunikovat s jednotlivými odbory města online a minimalizovat tak počet návštěv občanů na úřadě při vyřizování jednotlivých agend. Samotnou aplikaci jsme se snažili navrhnout tak, aby byla přehledná a občanům co nejjednodušeji poskytla potřebné informace. Samozřejmostí je i podpora responzivního zobrazení, tedy takového zobrazení stránek, které bude optimalizováno pro nejrůznější druhy zařízení, jako jsou mobily, notebooky, tablety atd. Portál občana lze nalézt na webu https://portal.zlin.eu/obcan/,“ sdělil tajemník Magistrátu města Zlína, Tomáš Lang.
Základním prvkem Portálu občana jsou služby úřadu, které jsou pro lepší přehlednost rozděleny do samostatných kategorií. Služby úřadu je také možné zobrazit podle samostatných odborů a oddělení, do jejichž kompetence spadají.
U jednotlivých služeb úřadu jsou uvedeny kontakty na zaměstnance úřadu, se kterými je možné danou problematiku řešit, informace o úředních hodinách a také online formuláře, jejichž prostřednictvím je možné učinit elektronická podání. Pro uživatele jsou nahrány video návody, které umožní snadnější seznámení s jednotlivými úkony v portálu.
Na základě integrace Portálu občana s interními systémy městského úřadu je občan přihlášený do svého profilu informován o vlastní elektronické komunikaci probíhající s úřadem, a to na úrovni jednotlivých podáních, plateb a v neposlední řadě také o finančních závazcích.
„Vzhledem k důvěrné povaze informací zajišťuje Portál občana legislativně i právně jednoznačné ztotožnění občana prostřednictvím kvalifikovaných poskytovatelů elektronických identit, jako jsou eObčanka, bankovní identita, NIA ID, MojeID a další. Portál občana města Zlína je rovněž přímo napojen i na centrální Portál občana a je registrovaný jako informační systém veřejné správy,“ dodala Zdeňka Bačová, vedoucí Odboru informatiky magistrátu.
Portál občana se bude i dále rozšiřovat. V plánu je například nový rezervační systém, díky kterému se budou moci zájemci objednat na konkrétní termín pro jednání na úřadu. Občané budou o novinkách informováni přímo v portálu i skrze komunikační kanály města.
Radnice spustila testovací provoz nového Portálu občana
Partneři zpravodajství
Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.
Podporujeme