Obchodní společnost statutárního města Zlín bilancuje uplynulý rok 2022 a představuje letošní plány.
Začátek minulého roku nebyl pro Technické služby Zlín veselý, společnost se potýkala s částečným omezením provozu kvůli pandemii koronaviru. Návštěvy jednotlivých pracovišť se omezily na nejnižší možnou míru, což ale nijak neovlivnilo zajišťování služeb nebo chod městské infrastruktury. Většinu požadavků si mohli obyvatelé navíc vyřídit i elektronicky.
Společnost zintenzivnila technickou podporu v rámci odtahování autovraků, které končí v Loukách ve střeženém areálu pro přibližně čtyřicet vozů. Novinkou, kterou obyvatelé města i jeho návštěvníci ocenili, je možnost placení parkovného v lokalitě náměstí T. G. Masaryka za pomoci mobilních telefonů nebo nově nainstalovaných parkovacích automatů. „V hledáčku“ společnosti byl také odpad z 35 obcí okresu Zlín. Svážení zajišťují tři vozy a deset zaměstnanců, kteří za celý rok vyvezou 263 tisíc popelnic a nashromáždí přes 4 800 tun směsného komunálního odpadu, 436 tun plastů, 206 tun papíru a 309 tun skla.
S příchodem jara zaznamenala společnost rovněž zvýšený zájem o zpracovaný kompost, jenž si obyvatelé města mohli nechat přivézt až domů. Kompost pochází ze skládky Suchý důl a tvoří jej biologicky rozložitelný komunální odpad. Zájemci navíc mají jednou za pololetí možnost odebrat zdarma až 250 kg kompostu.
Ředitele společnosti Jakuba Černocha potěšil zájem o práci v Technických službách. „Dáváme šanci všem, kdo hledají stabilní práci. Loni jsme vypsali celkem dvacet výběrových řízení na různé pracovní pozice, a to jak administrativní, tak i do výroby,“ uvedl ředitel.
Technické služby Zlín se v roce 2022 podílely na výměně starých budek pro obsluhu parkovišť. „Nově je nahradily automaty a závorový systém v rámci realizace projektu SMZ Parkovací a navigační systém SMART. Začalo se pod Velkým kinem, postupně došlo k obměně na dalších místech města Zlína. Tento krok ušetřil personální náklady a posunul město k vyšší míře digitalizace,“ popsal radní Václav Kovář, který má správu majetkových účastí magistrátu v Technických službách v kompetenci.
Pokud jde o vytížení parkovišť pod správou Technických služeb, loni je využilo 915 203 vozů. Občané nejčastěji volili možnost stání do 30 minut. Výjimkou bylo parkoviště Březnická, kde auta nejčastěji parkovala v limitu do 60 minut.
A jaký bude rok 2023? „Do jisté míry bude jistě ovlivněn především vzrůstajícími náklady na energie, mzdy nebo pohonné hmoty, čemuž musí odpovídat finance určené pro další rozvoj a investice společnosti. Tou nejvýznamnější investicí bude modernizace třídicí linky v areálu Technických služeb Zlín v Loukách,“ nastínil ředitel Jakub Černoch.
Technické služby mají za sebou úspěšný rok
Partneři zpravodajství
Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.
Nejnovější články
Další
Podporujeme